Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I flere uger måtte Hotel Koldingfjord ty til papir og kuglepen, når alt fra ind- og ud-checkning, restaurantreservationer og nye bookinger skulle gennemføres. Alt sammen fordi leverandøren af bookingsystemet på Hotel Koldingfjord – og en stribe andre hoteller – var ramt af et hackerangreb, skriver IndustriensFond.dk.
Direktør Peder J. Madsen fortæller gerne om forløbet, fordi der er meget læring for andre virksomheder at hente.
“Selvfølgelig havde vi gerne været forløbet foruden, men samtidig har det været afgørende for, at vi i dag har et helt andet mindset og forståelse for, hvor vigtig digital sikkerhed er. Det er skævt, når virksomheder på den ene side sikrer sig med alarmer og tyveri- og brandforsikringer og på den anden side lader den digitale dør, stå åben på vid gab,” siger direktøren, der også selv nu skifter sit lange – og meget sikrere – password jævnligt på alle sine digitale enheder.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025