Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I Danmark er vi gode til at putte økologiske fødevarer i indkøbskurven, når vi køber ind i supermarkedet, men indsatsen halter bagefter, når vi går ud og spiser på hotel, restaurant og café. En YouGov-undersøgelse foretaget for Fødevarestyrelsen viser, at kun at knap hver femte (22 %) går efter spisesteder, der har økologi på menuen.
Samtidig viser undersøgelsen, at hver tredje (37%) er villig til at betale ekstra for at få økologi på tallerkenen og i glasset på fx restauranter og caféer.
"Rigtig mange er formentligt ikke opmærksomme på, at de også kan vælge økologi, når de går ud og spiser på restaurant, café og hotel. Vi håber, at vi kan motivere flere forbrugere til at vælge økologisk, når de spiser ude – og her gør Det Økologiske Spisemærke det nemt for forbrugerne. Samtidig skal den nye kampagne være med til at skubbe på i forhold til, at flere spisesteder får mærket," siger Simon Rask, sektionsleder i afdelingen Bæredygtig Mad og Sundhed i Fødevarestyrelsen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Small Danish Hotels skifter navn i ny strategisk satsning
16-12-2025
-
12 hotelbyggerier på tegnebrættet i Indre By
16-12-2025
-
International arbejdskraft er blevet afgørende i København
16-12-2025
-
Madklubben skruer ned for ekspansionsplaner og op for fokus på kvalitet
16-12-2025
-
Pokémon Festival i København kan booste sommerturismen i 2026
16-12-2025
-
Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab
16-12-2025
-
Danske medlemmer af Relais & Châteaux dropper ålen: Vil redde truet art
16-12-2025