Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

På mange måder har de seneste år været strålende for fastfood-kæden McDonalds trods corona, afstandskrav og nedlukninger. Således kunne FødevareWatch tidligere i april måned berette, at selskabet bag de danske McDonalds-restauranter, Food Folk Danmark, kunne præstere fremgang på både nettoresultat, omsætning og bundlinje, skriver FødevareWatch.dk.

Og chefen for den danske McDonalds-afdeling er tydeligvis begejstret, da FødevareWatch ringer til ham.

”Salget er gået rigtig godt. Vi har et momentum, og det har vi haft de sidste ti år,” siger Mads Friis, adm. direktør for McDonalds Danmark.

For ham skyldes de positive resultater, at der eksisterer en ”god synergi” i de besøgende danskere og restauranternes muligheder for at tiltrække kunder.

Læs hele historien her.

SENESTE NYHEDSBREV

HORESTA Play: Fra fritidsjobber til franchisetager

Sille Stenholm Jørgensen og Mikkel Wyrtz begyndte begge som helt unge fritidsmedarbejdere i en af McDonald’s restauranter ved siden af deres skolegang. I dag har de arbejdet sig op til at blive henholdsvis restaurantchef og franchisetager.

Log ind