Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Om Tour de France i sig selv tiltrækker hovedparten af turisterne som fluepapir, eller om mange alligevel havde tastet Københavns koordinater ind på gps'en i begyndelsen af juli, er svært at skille ad, mener chef for turisme og oplevelsesøkonomi i hotellernes og restauranternes brancheorganisation HORESTA, Annette Hyldebrandt, som glæder sig til weekendens store begivenhed. Det skriver Berlingske.
”Det vil selvfølgelig få en afsmittende effekt på alle de restauranter, barer, cafeer og attraktioner, som ligger i københavnsområdet. Når man rejser efter store events, så pakker man det sammen med andre oplevelser,” konstaterer hun.
Hun mener, at cykelløbet tilføjer et nyt kapitel til fortællingen om Danmark, som vil nå ud til et nyt publikum. Derfor er det ifølge Annette Hyldebrandt også afgørende for omdømmet, at København og de øvrige kommuner viser verden, at Danmark er et lille land, der godt kan stå i spidsen for store begivenheder.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025