Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Stigende energipriser, dyrere råvarer og lønninger, der skal sættes op som følge af den aktuelle inflation, presser lige nu mange danske virksomheder. Flere føler sig nødsagede til at sætte priserne op på deres varer for at kunne følge med - og kæden Joe & the Juice er ikke nogen undtagelse, skriver FødevareWatch.dk.
Men selvom prisen på produktionen af f.eks. den klassiske ”pick me up”-juice er steget mere end 28 pct. bare i råvarer, så har den landsdækkende juicekæde alligevel ladet sine kunder slippe med en prisstigning på små 3 pct. Altså i omegnen af 1 kr. Og det er der en helt særlig årsag til:
”Man bliver nødt til at prøve af, hvor meget folk vil være med til, før de vælger os fra. De områder, hvor vi eksisterer, er områder, hvor folk har et højere rådighedsbeløb hver måned. Så det kan godt være, at folk lige pludselig synes, at det er blevet noget så dyrt at købe en kop kaffe i Joe & the Juice, men de ved også godt, at priserne er gået op alle steder, så de skal nok komme tilbage og købe deres kaffe,” fortæller Thomas Nørøxe, der er adm. direktør i Joe & the Juice.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025