Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
De sidste par års mangel på tyske og internationale turister trækker stadig spor i Destination Vesterhavet. Alene i Varde Kommune, som sammen med Ringkøbing-Skjern Kommune udgør Destination Vesterhavet, faldt antallet af tyske gæster med omkring 25 procent i både 2020 og 2021 set i forhold til 2019.
Men nu skal de tyske gæster hentes tilbage, og det skal ske via en øget indsats omkring bæredygtighed, digital gæsteservice, datagrundlag og international markedsføring. Derfor får Destination Vesterhavet nu tilført godt 8,2 millioner kroner fra Danmarks Erhvervsfremmebestyrelse til et treårigt projekt.
”Tyskerne har i mange år haft et grønt ben foran, og de efterspørger i stigende grad grønne og bæredygtige turismeoplevelser. Vi skal derfor udvikle nye outdoor-aktiviteter, grønne fødevareoplevelser og bæredygtige overnatningsmuligheder. Samtidig skal vi vide mere om vores gæster, så vi kan skræddersy oplevelsespaletten og destinationsudbuddet på baggrund af solide data og ikke ud fra mavefornemmelser”, siger Peer Heldgaard Kristensen, som er direktør i Destination Vesterhavet.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025