Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Charlottehaven er godt på vej i den grønne omstilling, og som et led i den proces er det økologiske spisemærke i bronze nu i hus.
”Vi har taget nogle vigtige beslutninger i arbejdet med grøn omstilling, og modtagelsen af det økologiske spisemærke markerer, at vi er godt på vej. Vi serverer mellem 30-60 pct. økologi i vores restaurant, og vores ambition er at opnå sølvmærket (60-90 pct.) i starten af 2023. Vores team er ambitiøst og er allerede i gang med nye aftaler og producenter, som lever op til vores ønske om en øget andel økologi,” siger Lars Pontoppidan, direktør.
Han fortsætter:
”Vi får fx vores grove grøntsager såsom jordskokker, rødbeder, kartofler fra Sørisgaard, som driver økologisk produktion med vindmøllestrøm, og vores fritgående kyllinger fra Rokkedahl-familien i det nordjyske, som har fokus på dyrevelfærd, bæredygtig drift og høj kødkvalitet. Desuden sender vi ca. 130.000 kopper kaffe over disken om året, så også her har vi prioriteret en økologisk kaffe fra Lavazza, som både er økologisk, BIO-certificeret og 100% Rainforest Alliance certificeret”.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025