Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Nye tal fra Visma e-conomic, der leverer regnskabsprogram til mere end 155.000 danske virksomheder, har restaurantbranchen brugt coronakrisen på at digitalisere sig.

Digitaliseringen er steget med 66 pct. i perioden fra 11. marts 2020 til 1. september 2021. Træerne vokser dog ikke helt ind i himlen, da ca. 60 pct. af restauranterne og cafeerne i analysen fortsat ikke har digitaliseret driften. Det fortæller virksomheden i en pressemeddelelse til FødevareWatch.

En af de restauranter, som har brugt coronakrisen og den lange nedlukning på at digitalisere driften, er Frederiks Have på Frederiksberg. 

“Corona har naturligvis været hård mod branchen, men det har givet tid til rigtig meget, som der ellers ikke have været tid til. Det har givet tid til eftertanke og givet mulighed for, at medarbejderne har kunnet involveres mere. Der er kommet et større overskud, som nu går til at øge arbejdsglæden, forbedre arbejdsmiljøet og naturligvis værne om vores skønne gæster og sørge for, at de får en fantastisk oplevelse,” siger Jonas Nikolas Nikolajsen, ejer af restauranten Frederiks Have. 

Læs hele historien her.

Log ind