Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Fredag byder Bakken gæster fra nær og fjern velkommen til en ny sæson, når de ikoniske røde porte bliver slået op i weekenden op til påske og dermed byder foråret velkommen. Bakkens nytiltrådte direktør, Ole Andersen, ser en udfordring i at skaffe flere gæster til den gamle forlystelsespark og dermed øge omsætningen for de mange private teltholdere, som udgør forretningens midtpunkt, skriver Jyllands-Posten.
Direktøren har sat sig som mål, at Bakkens årsomsætning skal runde 500 mio. kr. i løbet af de næste par år. Den hidtidige rekord, i 2015, lyder på 430 mio. kr.
Målet skal opnås ved at få flere gæster til at besøge Bakken i foråret og efteråret, fortæller Ole Andersen. Således vil der blive skabt flere events og spiseoplevelser for de lokale, så der altid er en god grund til at komme på Bakken. Da der er fri adgang til Bakken, er det svært at opgøre antallet af gæster. Men besøgstallet anslås til 750.000 i fjor og over to millioner året før, fortæller direktøren.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025