Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Trine Hahnemann har det seneste døgn ikke bestilt andet end at åbne Min Sundhed-appen på sin telefon for at se, om den virker, og hvor lang ventetiden er, for appen er lige pludselig blevet den helt centrale brik i genåbningen af hendes kombinerede spisehus og bageri, Hahnemanns Køkken, på Østerbro i København, skriver Politiken.
Når dørene for udendørsserveringen på cafeer og restauranter bliver slået op 21. april, skal alle kunderne nemlig fremvise deres coronapas i appen til personalet, og lige nu lover det ikke spor godt. Appen har været overbelastet siden tirsdag morgen på grund af et »ekstraordinært højt besøgstal«, ifølge Sundhed.dk.
”Vi kan lige se det for os, at der kommer kunder i butikken, og så skal de bruge en time på at komme igennem på appen for at vise, at de er negative. I går var der generelt mellem 15 minutter og op til en times ventetid, og den korteste ventetid, jeg oplevede, var klokken 20.00. Der var den 12 minutter, og 26.000 var i kø foran mig, så det skal gerne blive bedre”, siger hun.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025