Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Der er omsætning i grøn mad, men det skal markedsføres benhårdt. Green Restaurant er et nyt bæredygtighedsmærke udarbejdet af HORESTA, som skal give restauranter et grønt bæredygtighedsstempel, der kan give restauranter flere besøgende, skriver FødevareWatch.dk.

Mærket er lavet med inspiration fra Green Key, der er et bæredygtighedsmærke, som hoteller kan opnå, hvis de opfølger kriterierne. Mærket har findes i dag i over 60 lande og i 3200 virksomheder. Ifølge stifterne bag mærket, så har det givet en omsætningsmæssig fordel.

"Vores erfaringer fra hotelbranchen er, at det gradvist bliver mere og mere vigtigt at gøre ud fra et omsætningssynspunkt. Nu er det nærmest en forudsætning, når folk skal vælge hoteller, at de har et bæredygtighedsfokus. Så det vil vi gerne føre videre til restaurantbranchen," siger Mikal Holt Jensen, der er sekretariatschef i Green Restaurant og miljøchef i HORESTA.

Læs hele historien her.

Log ind