Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danske restauranter, hoteller og caféer har siden 2009 haft muligheden for at søge om Det Økologiske Spisemærke, men 12 år senere, er det stadig et fåtal i branchen, der har benyttet sig af det, skriver FødevareWatch.dk.
Ifølge Tine Skriver, der er fødevarechef i HORESTA, er det mere omfattende for restauranterne end som så at blive mere økologiske bl.a. på grund af, at ansøgningsprocessen er besværlig, og at skiftet er tungt.
"Selvom arbejdet med dokumenationen af mærket er væsentligt forbedret, så er det stadig den store forhindring for restauranterne for at opnå det økologiske spisemærke. Omstilling til økologi kan være rigtig besværligt. Det kræver måske, at du ændrer dit sortiment, og skal finde ud af at udnytte råvarer bedre, fordi økologiske produkter er dyrere. Derudover er der nogle kategorier, som er rigtig svære at skaffe i økologisk form”.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hotelkonge Birger Arp-Hansen er død
05-06-2025
-
Joe & The Juice indgår partnerskab med globalt tennisikon
05-06-2025
-
Hotel Viking i Sæby bliver nu firestjernet hotel
05-06-2025
-
Sunset Boulevard runder restaurant nummer 50 i Danmark
05-06-2025
-
Danmark rykker syv pladser frem på global kongresliste
05-06-2025
-
Danske Konferencecentre præsenterer ny identitet og strategi
05-06-2025
-
Norge indfører målrettet turistskat
05-06-2025
-
Nyt luksushotel i Hornbæk har fået sit navn
05-06-2025