Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danske restauranter, hoteller og caféer har siden 2009 haft muligheden for at søge om Det Økologiske Spisemærke, men 12 år senere, er det stadig et fåtal i branchen, der har benyttet sig af det, skriver FødevareWatch.dk.
Ifølge Tine Skriver, der er fødevarechef i HORESTA, er det mere omfattende for restauranterne end som så at blive mere økologiske bl.a. på grund af, at ansøgningsprocessen er besværlig, og at skiftet er tungt.
"Selvom arbejdet med dokumenationen af mærket er væsentligt forbedret, så er det stadig den store forhindring for restauranterne for at opnå det økologiske spisemærke. Omstilling til økologi kan være rigtig besværligt. Det kræver måske, at du ændrer dit sortiment, og skal finde ud af at udnytte råvarer bedre, fordi økologiske produkter er dyrere. Derudover er der nogle kategorier, som er rigtig svære at skaffe i økologisk form”.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025