Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danske restauranter, hoteller og caféer har siden 2009 haft muligheden for at søge om Det Økologiske Spisemærke, men 12 år senere, er det stadig et fåtal i branchen, der har benyttet sig af det, skriver FødevareWatch.dk.
Ifølge Tine Skriver, der er fødevarechef i HORESTA, er det mere omfattende for restauranterne end som så at blive mere økologiske bl.a. på grund af, at ansøgningsprocessen er besværlig, og at skiftet er tungt.
"Selvom arbejdet med dokumenationen af mærket er væsentligt forbedret, så er det stadig den store forhindring for restauranterne for at opnå det økologiske spisemærke. Omstilling til økologi kan være rigtig besværligt. Det kræver måske, at du ændrer dit sortiment, og skal finde ud af at udnytte råvarer bedre, fordi økologiske produkter er dyrere. Derudover er der nogle kategorier, som er rigtig svære at skaffe i økologisk form”.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA: Justering af emballageordning er et vigtigt skridt i den rigtige retning
11-09-2025
-
EuroSkills 2025: Finaledagen venter branchens talenter
11-09-2025
-
HORESTAs nye overenskomster kan nu fås online og i trykt version
11-09-2025
-
Overnatningstal: Hotellerne oplevede pæn fremgang i juli
11-09-2025
PRESSEKLIP
-
Stjernekok forlader Søllerød Kro efter 12 år
11-09-2025
-
Aabenraa undersøger muligheder for at udvide hotelkapacitet
11-09-2025
-
Fynsk luksushotel overhaler d’Angleterre på topliste
11-09-2025
-
Royal Run vækker glæde blandt hoteller
11-09-2025
-
HORESTA: Pæn fremgang i hotelovernatninger i juli
11-09-2025
-
Udland: Fald i udenlandske turisters forbrug i USA
11-09-2025