Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Alexandra Vernon driver en lille kaffebar i Indre København, og hun oplever, at flere kunder glemmer mundbindet eller dropper at iføre sig et. Og det kan være svært at skulle gøre kunderne opmærksom på det, for hun ønsker ikke at skræmme kunderne væk, skriver Berlingske.
HORESTA har også fået henvendelser fra flere frustrerede medlemmer, der har svært ved at håndhæve mundbindskravet over for kunderne.
”Vi har hørt om kunder, der siger, at de er fritaget, og hvor nogle restauratører godt kan finde på at sætte spørgsmålstegn ved den påstand, hvis den virker utroværdig. Vi har dog svært ved at gøre noget, hvis kunderne holder fast i, at de er fritaget. Det er en hamrende svær vurdering for restauratøren. Vi har også oplevet, at kunder nærmest har koordineret, hvad de skal sige, hvis restauratører sætter spørgsmålstegn ved, om kunderne nu rent faktisk er fritaget. Så siger de måske, at restauratørerne slet ikke har ret til at spørge ind til dokumentationen,” siger politisk chefkonsulent i HORESTA Kristian Nørgaard.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025