Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den danske kæde Grød, der vil erobre verden med ”fed energi” og gourmetgrød til folket, har første gang leveret et negativt resultat og mistet en del af sin egenkapital. Det viser selskabets seneste regnskab, hvor kæden lander et underskud på 1,2 mio. kr. efter skat, skriver Finans.dk.
”Vi gik ind i 2020 med høj selvtillid og en tro på, at 2020 var året, hvor vi for alvor satte fart på væksten med hurtigere tempo i butiksåbningerne samt internationalisering af virksomheden. Med coronaens indtog blev vi kastet ud i en overlevelseskamp,” skriver Lasse Skjønning Andersen, der står bag kæden, i regnskabet.
Alligevel er Lasse Skjønning Andersen stolt over, at selskabet nu ifølge ham står stærkere end nogensinde. Det skyldes bl.a., at Grød i 2020 satsede på at udvikle retailprodukter som grødblandinger, granola og kold grød, der nu forhandles af Salling Group og 7Eleven. Samtidig udvidede Grød antallet af distributører fra 200 til 400 butikker og åbnede yderligere tre butikker.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025