Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den danske kæde Grød, der vil erobre verden med ”fed energi” og gourmetgrød til folket, har første gang leveret et negativt resultat og mistet en del af sin egenkapital. Det viser selskabets seneste regnskab, hvor kæden lander et underskud på 1,2 mio. kr. efter skat, skriver Finans.dk.
”Vi gik ind i 2020 med høj selvtillid og en tro på, at 2020 var året, hvor vi for alvor satte fart på væksten med hurtigere tempo i butiksåbningerne samt internationalisering af virksomheden. Med coronaens indtog blev vi kastet ud i en overlevelseskamp,” skriver Lasse Skjønning Andersen, der står bag kæden, i regnskabet.
Alligevel er Lasse Skjønning Andersen stolt over, at selskabet nu ifølge ham står stærkere end nogensinde. Det skyldes bl.a., at Grød i 2020 satsede på at udvikle retailprodukter som grødblandinger, granola og kold grød, der nu forhandles af Salling Group og 7Eleven. Samtidig udvidede Grød antallet af distributører fra 200 til 400 butikker og åbnede yderligere tre butikker.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025