Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Research fra den globale franske hotelgigant Accor viser, at deltagere i onlinemøder typisk forventer at få næsten 25 procent større udbytte, også i form af indgåede aftaler, når de kan sidde overfor kunden. Accor skriver i en pressemeddelelse, at data til undersøgelsen er indsamlet blandt professionelle mødedeltagere de seneste 12 måneder, mens coronakrisen har raset, fortæller Standby.dk.

Deltagerne i undersøgelsen siger, at de forventer at kunne indgå omkring 23 procent flere aftaler om året ved at mødes fysisk med kunden, fremfor at skulle bruge video- eller telefonmøder. Ifølge deltagerne modsvarer udbyttet af ét face-to-face møde med hvad der ellers skulle bruges op til tre onlinemøder på.

En af årsagerne til, at de fysiske møder giver mere, siger 30 procent af deltagerne i undersøgelsen, er, at man ved fysiske møder blandt andet kan aflæse modpartens kropssprog – og 22 procent af deltagerne fra undersøgelsen siger, at det er mere akavet med small talk via videomøder, når de personlige relationer skal på plads mellem parterne.

Læs hele historien her.

Log ind