Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Planteburgere, vegansk salat og et stadigt større plantebaseret aftryk på burgerkædens menukort er McDonalds' vej til at hive flere kunder ind i restauranterne, skriver FødevareWatch.dk.
McDonalds i Danmark lancerer sålede en ny salat, der bliver det første veganske produkt på menuen og i dag begynder fastfoodkæden ligeledes en test af plantebrugeren Mcplant i 14 restauranter som et af de første lande i verden.
Nu skal danskernes hang til plantebaserede og kødfrie fødevarer for alvor testes i større stil. For trenden er helt klar, siger marketingdirektør.
"Før vi lancerede den tredje planteburger i 2019 med Veggie Junior, lå salget på 30.000 plantebaserede burgere om måneden, men herefter er salget steget til omkring 54.000 planteburgere om måneden. Det er fortsat en lille andel af vores samlede burgersalg, men vi oplever en stor interesse og ser en strømning mod kødfrie alternativer," siger marketingdirektør Marie Hürdum.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny chef og renovering skal løfte Odder Parkhotel
27-06-2025
-
Stena Line og Strawberry færdige med stor hotelrenovering i Frederikshavn
27-06-2025
-
Core Hospitality ansætter ny CFO for at styrke nordisk vækst
27-06-2025
-
Brune turistskilte lokker tusindvis af gæster til museer og oplevelser
27-06-2025
-
København forbyder turistbusser at standse ved Gefionspringvandet
27-06-2025
-
London klar til selvkørende taxier fra 2026
27-06-2025