Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Forbrugerne leder i stor stil efter de røde ø-mærker, når de køber fødevarer, men der havner oftere noget andet i kurven. Det viser en undersøgelse fra Norstat, ifølge Avisen Danmark.

Således ønsker ni ud af ti nemlig at købe økologiske fødevarer på grund af miljø, dyrevelfærd og for at undgå sprøjterester. Men kun omkring 12 pct. af alle solgte fødevarer er økologiske.

"De her tal er et rigtig godt eksempel på, at der er langt fra holdning til handling. Det er et mismatch, som sådan set altid har eksisteret, og det vil altid være der ved de ting, hvor vi fremstår bedre, hvis vi taler os selv op," siger Eva Steensig, forbrugerekspert hos Steensig Partners.

Økomærke giver Vingsted adgang til offentlige kunder

Vingsted Hotel & Konferencecenter har opnået Det Økologiske Spisemærke i bronze og er nu blandt leverandørerne i statens indkøbsaftale. Det skal sikre flere gæster i lavsæsonen og styrke stedets grønne profil.

Log ind