Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Da Burger King tidligere på året introducerede sine plantebaserede Whopper-bøffer, var det ikke kun en ny lancering – det vil samtidig kunne ramme helt nye segmenter for plantebaserede fødevarer.
Sådan lyder vurderingen i de seneste prognoser fra analysebureauet Globaldata.
Vurderingen kommer efter, at Unilever kort før jul annoncerede, at koncernen ville udvide sit samarbejde med burgerkæden, som nu ville gøre nye fremstød i både Latinamerika, Kina og Caribien, når det gælder bøffer fra Unilever-ejede Vegetarian Butcher, skriver Fødevarewatch.
Ifølge analysebureauet viser udvidelsen af samarbejdet, at Unilever er "seriøs", når det gælder den nuværende ambition om at ramme ca. 7,5 mia. kr. på salget af plantebaserede fødevarer.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025