Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Da Burger King tidligere på året introducerede sine plantebaserede Whopper-bøffer, var det ikke kun en ny lancering – det vil samtidig kunne ramme helt nye segmenter for plantebaserede fødevarer.
Sådan lyder vurderingen i de seneste prognoser fra analysebureauet Globaldata.
Vurderingen kommer efter, at Unilever kort før jul annoncerede, at koncernen ville udvide sit samarbejde med burgerkæden, som nu ville gøre nye fremstød i både Latinamerika, Kina og Caribien, når det gælder bøffer fra Unilever-ejede Vegetarian Butcher, skriver Fødevarewatch.
Ifølge analysebureauet viser udvidelsen af samarbejdet, at Unilever er "seriøs", når det gælder den nuværende ambition om at ramme ca. 7,5 mia. kr. på salget af plantebaserede fødevarer.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025