Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Hvordan kan en restaurant, et hotel eller en bager vide allerede i dag, at der er fire portioner sushi, fem gange brunch eller syv poser brød og boller tilovers i morgen?

Det spørgsmål stiller kvinden bag Stop Spild af Mad, Selina Juul, i forbindelse med, at hun langer ud efter virksomheden Too Good To Go, som hun mener er mere interesseret i at gøre forretning end at reducere madspild.

”Jeg undrer mig over tilgangen hos Too Good To Go. Det ser ud, som om de snarere medvirker til at planlægge madspild fremfor at forebygge og bekæmpe madspild,” siger hun til Berlingske.

Topchefen hos Too Good To Go, Mette Lykke afviser kritikken:

”Det er vores mission at reducere madspild. Hvis man producerer til madspild, kan man slet ikke være på vores platform. Men forretningsmæssigt giver det heller ingen mening at producere noget, man sælger med 70 procent rabat,” siger hun.

Madspildsbevægelse fylder 14 år: ”Mere aktuelt end nogensinde”

Forbrugerbevægelsen Stop Spild Af Mad, som i disse dage fejrer sin 14 års fødselsdag, er mere aktuel en nogensinde.
“Når en børnefamilie skal bruge over 5.800 kr. ekstra årligt på mad, rykker kampen mod madspild op i en helt anden liga,” siger bevægelsens Stifter Selina Juul.

Log ind