Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
De seneste måneder har de 21 franchisetagere bag de danske McDonald’s-restauranter skudt omkring 125 mio. kr. ind i en ny satsning, hvor de har fået ombygget størstedelen af kædens 91 restauranter i Danmark, skriver Børsen.
Her er der blevet lavet selvstændige caféområder, hvor personalet skal uddannes i at lave håndbrygget baristakaffe på nyindkøbte italienske kaffemaskiner med certificeret Arabica-kaffe fra Syd- og Mellemamerika.
Adm. direktør for McDonald’s i Danmark Mads Friis tror så meget på satsningen, at han inden for fem år vil tidoble kædens nuværende omsætning på kaffe, så kaffesalget alene skal stå for ca. 10 pct. af kædens samlede omsætning.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Small Danish Hotels skifter navn i ny strategisk satsning
16-12-2025
-
12 hotelbyggerier på tegnebrættet i Indre By
16-12-2025
-
International arbejdskraft er blevet afgørende i København
16-12-2025
-
Madklubben skruer ned for ekspansionsplaner og op for fokus på kvalitet
16-12-2025
-
Pokémon Festival i København kan booste sommerturismen i 2026
16-12-2025
-
Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab
16-12-2025
-
Danske medlemmer af Relais & Châteaux dropper ålen: Vil redde truet art
16-12-2025