Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Selvom der ikke kommer flere skilte over døren, kommer der fremover til at være et endnu stærkere blus under den amerikanske brygerkæde Wendys' forretning i Storbritannien. Det skriver britiske The Guardian ifølge FødevareWatch, hvor det fremgår at kæden nu etablerer omkring ti "dark kitchen" – eller spørgelseskøkkener – i landet, som skal giver bedre muligheder for at hoppe med på den fremherskende takeaway-bølge.
Køkkenerne etableres under en franchiseordning og kommer udelukkende til at henvende sig til leveringer. Ifølge chefen for Wendys internationale forretningsben, Abigail Pringe, er de nye køkkener en del af en mere langsigtet plan på det britiske marked, som skal resultere i op mod 400 nye outlets.
"Storbritanniens leveringsmarked for mad har fortsat med at vækste år efter år. Mennesker kan godt lide convenience, og det kommer altid til at være noget af det, som de leder efter," siger hun ifølge The Guardian.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025