Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Krav om coronapas gælder på hoteller som så mange andre steder, men det har været svært at få klar besked på, hvordan det skal håndteres på netop hoteller, erfarer Søren Søltoft Holmboe, direktør på Hotel Opus i Horsens, skriver Horsens Folkeblad.
Da han fredag vågnede op til en ny genåbningsplan, der gav restauranter grønt lys til at åbne fra onsdag - og dermed også skabte grundlag for genåbning af hotellet - var Opus-direktøren boblende glad, men også fuld af spørgsmål, når det kommer til kravet om coronapas.
”Det er jo nemt nok, hvis du går ind til en frisør eller ind på en café, hvor du kommer, viser dit coronapas, sætter dig ned, og går lidt senere. Men det bliver svært at tackle i forhold til gæster, der går ind og ud i løbet af deres ophold på hotellet. Skal vi tjekke coronapas hver gang? Det er jo ikke altid den samme receptionist, som nødvendigvis kender og kan huske gæstens coronapas.”
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025