Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Et underskud vil aldrig være tilfredsstillende for en så veletableret virksomhed som Fårup Sommerland, men alt taget i betragtning giver ledelsen for forlystelsesparken udtryk for tilfredshed med årets resultat på en underskud på en lille million kr. i 2020. Til sammenligning bød året forinden på et resultat efter skat på fem millioner kr., skriver Nordjyske Stiftstidende.
Målt på omsætning oplevede selskabet et fald fra 133 millioner kr. i 2019 til 104 millioner kr. sidste år, et fald på hele 30 procent. Med knap 400.000 gæster oplevede parken det laveste antal besøgende de seneste 20 år.
”Hvis vi skruer tiden tilbage til for et år siden i april og maj, var udsigterne ekstra dystre. En overgang var det oppe og vende i vores hoveder, om vi kunne risikere ikke at komme til at åbne parken overhovedet. Det viste sig heldigvis muligt, og vi fik vendt bøtten, så vi kom nådigt gennem sæsonen,” siger administrerende direktør Niels Jørgen Jensen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025