Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Hvordan åbner man et streetfoodmarked midt i en pandemi? Det spørgsmål er aktuelt for Posthuset Horsens, der 9. oktober for første gang indbyder gæster til streetfood i Horsens, skriver Horsens Posten.
Normalt ville det være sådan, at når man har bestilt sin mad, står man og venter blandt en masse andre mennesker på, at maden bliver klar. Det vil Posthuset gerne undgå. Her vil, forventeligt, mange horsensianere lægge vejen forbi for at opleve de otte madboder, der udgør byens nyeste gastronomiske skud på stammen, og det er forbundet med en vis smittefare.
”Normalt ville det være sådan, at når man har bestilt sin mad, står man og venter blandt en masse andre mennesker på, at maden bliver klar. Det vil vi gerne undgå,” siger Birgitte Nygaard, projektleder hos Posthuset Horsens.
Streetfood-stedet er derfor gået sammen med kassesystemudbyderen On-linePos og har udviklet en løsning, der består i, at alle madboder har uploaded deres menukort til en digital platform, som gæster kan tilgå via en qr-kode. Derefter får gæsterne en sms, når maden er klar.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025