Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Hvordan åbner man et streetfoodmarked midt i en pandemi? Det spørgsmål er aktuelt for Posthuset Horsens, der 9. oktober for første gang indbyder gæster til streetfood i Horsens, skriver Horsens Posten.
Normalt ville det være sådan, at når man har bestilt sin mad, står man og venter blandt en masse andre mennesker på, at maden bliver klar. Det vil Posthuset gerne undgå. Her vil, forventeligt, mange horsensianere lægge vejen forbi for at opleve de otte madboder, der udgør byens nyeste gastronomiske skud på stammen, og det er forbundet med en vis smittefare.
”Normalt ville det være sådan, at når man har bestilt sin mad, står man og venter blandt en masse andre mennesker på, at maden bliver klar. Det vil vi gerne undgå,” siger Birgitte Nygaard, projektleder hos Posthuset Horsens.
Streetfood-stedet er derfor gået sammen med kassesystemudbyderen On-linePos og har udviklet en løsning, der består i, at alle madboder har uploaded deres menukort til en digital platform, som gæster kan tilgå via en qr-kode. Derefter får gæsterne en sms, når maden er klar.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025