Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Wonderful Copenhagen ønsker at skabe en bæredygtig turisme i København, hvor turismen spredes over større dele af byen, og hvor den ikke sker på bekostning af men til gavn for de lokale. Projektet hedder "Tourism Moves" og det første konkrete resultat er samarbejdet med ØICC om den omfattende kvalitative analyse af 175 lokales, rejsendes og erhvervspersoners syn på muligheder og udfordringer i Ørestad, i forhold til at skabe en bæredygtig turisme i bydelen. Det skriver Ørestad Avis.
Konklusionerne i rapporten er ret tydelige. Ørestads styrker er naturen, arkitekturen og bydelens transportmuligheder. Men bylivet i gadeplan med ophold, mad og aktiviteter, mangler. Hvad angår de lokale beboeres syn på turisme, er det positivt eller ligefrem meget positivt.
Projekt "Tourism Moves" er støttet af Erhvervsfremmestyrelsen og blandt parterne finder man ØICC, By & Havn, Metroselskabet, Københavns Kommune og HORESTA. Yderligere to bydele skal nu analyseres med henblik på at skabe en mere spredt og bæredygtig turisme i København.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025