Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Restaurant Baglokalet i Fremad Amagers klubhus har klaret sig helskindet gennem coronakrisen. De tilskriver succesen en særlig lokal forankring og så særdeles aktiv brug af sociale medier. Deres - relative - succes er en del af en generel tendens, lyder det fra HORESTA til Berlingske.

Pandemien har accelereret en tendens i den danske restaurationsbranche. Restauranterne skal møde kunderne der, hvor de er: På sociale medier. Det forklarer medlemschef i HORESTA, Nadeem Wasi.

”Nogle restauranter har ikke på samme måde førhen haft en stærk profil på Instagram- eller Facebook. Man har heller ikke haft en hjemmeside, hvor det er nemt at lave et køb, men har i stedet overladt det til tjenester som Hungry, Just-Eat eller Wolt. Dermed har man måske også mistet den direkte kommunikation til kunderne,” siger han.

Og den direkte kommunikation til kunderne er netop, hvad der kan skabe lokal opbakning - en følelse af at være et særligt community omkring en restaurant.

Læs hele historien her.

Log ind