Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Corona-krisen har krævet stor omstilling for landets 20 Letz Sushi-restauranter, men med en række effektive tiltag er det lykkedes både at forebygge coronasmitte og at opretholde en omsætning. Det fortæller Anders Barsøe, der som direktør for kæden står i spidsen for 250 ansatte, til Arbejdstilsynets hjemmeside.
”Fra det sekund samfundet blev lukket ned, begyndte vi at lægge planer for, hvordan vi kunne omstille os til den nye virkelighed. I starten var de sundhedsmæssige retningslinjer ikke helt på plads. Derfor har vi arbejdet ud fra et ”worst-case” scenarie, hvor vi har indført meget strenge krav til fx rengøring, hygiejne og afstand,” siger Anders Barsøe.
I restauranterne er der blandt andet tapet prikker på gulvene, så det er lettere for gæsterne at holde afstand, og bordene er placeret 1-2 meter fra hinanden, så ingen sidder for tæt. Borde og dørhåndtag afsprittes ligeledes mange gange om dagen, og menukortet aflæses på mobilen via en QR-kode.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Scandic runder nyt millionoverskud og opruster i Aarhus
06-05-2025
-
Alsik Hotel & Spa mindsker underskud og ser fremgang i gæstetilfredshed
06-05-2025
-
Ny chef concierge skal løfte gæsteoplevelsen hos 1 Hotel Copenhagen
06-05-2025
-
Arena Næstved i modvind efter påstand om unfair konkurrence
06-05-2025
-
Rekordtravl april i Københavns Lufthavn med vækst fra USA
06-05-2025
-
Randerschef bliver ny direktør på ikoniske Ruths Hotel
06-05-2025
-
Pejsegården giver milliontab, men ledelsen ser lys forude
06-05-2025
-
Innovation og netværk i fokus, når det populære event "Meet the Geeks” vender tilbage
06-05-2025