Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Corona-krisen har krævet stor omstilling for landets 20 Letz Sushi-restauranter, men med en række effektive tiltag er det lykkedes både at forebygge coronasmitte og at opretholde en omsætning. Det fortæller Anders Barsøe, der som direktør for kæden står i spidsen for 250 ansatte, til Arbejdstilsynets hjemmeside.

”Fra det sekund samfundet blev lukket ned, begyndte vi at lægge planer for, hvordan vi kunne omstille os til den nye virkelighed. I starten var de sundhedsmæssige retningslinjer ikke helt på plads. Derfor har vi arbejdet ud fra et ”worst-case” scenarie, hvor vi har indført meget strenge krav til fx rengøring, hygiejne og afstand,” siger Anders Barsøe.

I restauranterne er der blandt andet tapet prikker på gulvene, så det er lettere for gæsterne at holde afstand, og bordene er placeret 1-2 meter fra hinanden, så ingen sidder for tæt. Borde og dørhåndtag afsprittes ligeledes mange gange om dagen, og menukortet aflæses på mobilen via en QR-kode.

Læs hele historien her.

Log ind