Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I 2019 solgte Sunset Boulevard knap 3,8 millioner sodavand i engangskopper, hvoraf 2,25 millioner af kopperne blev langet over disken til gæster, der spiste deres måltid i restauranten og resten udleveret som take-away.
Men det slutter denne sommer. Efter juli er det ikke længere muligt at få sin sodavand serveret i en engangskop, som skal smides ud efter brug.
Ved siden af din frisklavede burger- eller sandwichmenu vil der fremover følge en genanvendelig kop med, som efter en tur i opvaskemaskinen kan genanvendes igen og igen. Initiativet er kommet til verden gennem samarbejdet mellem den danske fastfoodkæde og den danske bryggeri-virksomhed Royal Unibrew.
Dermed siger Sunset Boulevard farvel til tæt på 4 millioner engangskopper om året, som ikke længere smides direkte i skraldespanden efter brug.
”Som den første fastfoodkæde i Danmark udfaser vi engangskopper. Vi er godt i gang med at indfri vores ambitioner om at skabe en mere bæredygtig forretning – mindre engangsplastik, mindre emballage og mere bæredygtighed. Med denne udfasning tager vi endnu et skridt i den rigtige retning. Vi håber, at vores ydmyge bidrag til den grønne omstilling kan inspirere andre i branchen til at gå samme vej,” siger direktør i Sunset Boulevard Jens Broch og fortsætter:
”Som en bonus vil vores gæster få gratis refill på deres sodavand, når de nyder deres frisklavede mad i restauranten. Vi håber, at vores gæster vil tage godt imod initiativet omkring de genanvendelige kopper, som ud over at reducere vores emballageforbrug også gerne skulle løfte gæsteoplevelsen.”
Efter brug vil de genanvendelige kopper bliver vasket op i restauranten, så de kan genanvendes adskillige gange. Også hos Royal Unibrew er man glade for det helt unikke samarbejde, der er det første af sin slags for dem.
Det betyder Sunset Boulevards farvel til engangskopper:
- I 2019 solgte Sunset Boulevard 3,8 millioner sodavand i engangskopper.
- 1,5 millioner af de sodavand blev solgt som take-away (dvs. her sparer vi også låg og sugerør), mens 2,3 millioner blev solgt til gæster, som valgte at spise i restauranten.
- Gratis refill af sin sodavand i restauranten.
- Til take-away får gæsterne udleveret en 0,5 liters plastikflaske, der kan returneres via det normale pantsystem.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025