Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Erik Engmann er vred. Ikke alene har hans familie sammen med to andre mistet et ophold på det historiske Schlosshotel Römischer Kaiser i Wien. De har også fået at vide, at de får nul kroner retur for opholdet, selv om det var hotellet, der aflyste og prøvede at flytte kunderne til et andet hotel, skriver Politiken.

”Hotels.com er ikke alene umulige at kommunikere med, de prøvede også at sætte os en pistol for panden med en voucher, selv om vi har ret til at få vores penge. Det vil jeg gerne advare andre forbrugere om,” siger Erik Engmann efter ugers forsøg på at få styr på sagen.

Når et hotelværelse er solgt via Hotels.com, betaler hotellet en del af prisen for bookingen, oplyser Jens Zimmer Christensen, bestyrelsesformand i HORESTA. Han tilføjer, at hotellet typisk betaler måske 15 eller 20 procent i provision, det kan variere lidt. Store kæder kan som regel forhandle sig frem til lidt rabat. Det er rimeligt dyrt, men de leverer også varen i form af de mange gæster, der kan lide at booke der, siger han.

Læs hele historien her.

Log ind