Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Ingen swimmingpool, mangelfuld morgenmad eller et tv, der ikke virker. Hvis hotellet ikke lever op til det, gæsten er blevet lovet, kan de være i deres gode ret til kompensation. Det kræver dog, at gæsten har styr på - og kan dokumentere - hvad hotellet havde stillet i udsigt, skriver Ritzau.
Senest har Pakkerejse-Ankenævnet afgjort, at en kvinde har ret til et nedslag på 3300 kroner i rejsens pris, fordi rejsebureauet ikke kunne bevise, at de havde oplyst om, at hotellet havde 3,5 stjerner, da hun købte rejsen. Men stjerner er heller ikke bare stjerner, fortæller Nadeem Wasi, medlemschef i HORESTA.
”Stjernebegrebet kan være brugt ud fra forskellige præmisser. Man skal som forbruger have for øje, om det er inspektionsstjerner eller brugernes bedømmelser af deres oplevelse,” siger Nadeem Wasi.
I Danmark administreres den officielle stjerneklassifikation, Hotel Stars Union, af HORESTA.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hotelhandler tegner sig for rekordstor andel af ejendomsmarkedet
10-05-2025
-
Milliardpotentiale i vinterturisme: Q1 skal booste København
10-05-2025
-
Tidligere hotelchef i Washington DC skal lede boutiquehotel i Ørestad
10-05-2025
-
44 kunstportaler skal gøre Odense til international kulturby
10-05-2025
-
Erfaren brancheprofil skal løfte Hotel Phønix
10-05-2025
-
Påskens placering sender overnatningstal ned
10-05-2025
-
Rekordmange amerikanere vælger København som feriemål
10-05-2025
-
Økomærke giver Vingsted adgang til offentlige kunder
10-05-2025