Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Ankenævnet for Hotel, Restaurant og Turisme har afgjort, at en forbruger ikke havde krav på at få 455 kroner i godtgørelse fra en restaurant. Forbrugeren havde bestilt brunch ud af huset til 10 personer.
Ved bestillingen af maden var der ikke aftalt en pris. Da forbrugeren skulle betale, opkrævede restauranten 175 kroner per kuvert. Forbrugeren mente, at hun alene skulle betale 140 kroner per kuvert, som var prisen, hvis brunchen blev spist på restauranten.
”Hvis forbrugeren ikke har aftalt en pris med restauranten ved bestillingen, skal du som udgangspunkt betale det, restauranten opkræver, hvis prisen ellers er rimelig. Vær opmærksom på, at prisen godt kan variere alt efter, om du får maden bragt ud, eller om du spiser på restauranten,” siger forbrugerjuridisk chef i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Susanne Aamann.
I sagen fra Ankenævnet for Hotel, Restaurant og Turisme oplyste restauranten ved bestillingen ikke, hvad en brunch uden drikkevarer kostede. Forbrugeren spurgte heller ikke til prisen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pan Am skal nu genopstå som international hotelkæde
14-10-2025
-
11 mio. kr. afsat til at styrke dansk kulturturisme
14-10-2025
-
Kølpins Roberta’s Society får varm modtagelse
14-10-2025
-
Søllerød Kro har fundet sin nye køkkenchef
14-10-2025
-
Go Hotels udvider med nyt hotel ved Amager Strand
14-10-2025
-
Fødevarepriser trækker inflationen op i september
14-10-2025
-
Jyllands-Posten: Eks-daginstitution på Nørrebro ulovligt ombygget til hotellejligheder
14-10-2025
-
d’Angleterre hædret med to Michelin nøgler
14-10-2025
-
Japan boomer som rejsemål blandt danske efterårsrejsende
14-10-2025
-
Ny Bottega-restaurant åbner snart i København
14-10-2025
-
Dinning Week åbner dørene for nye gæster i landets restauranter
14-10-2025