Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Musikken og fællesskabet tegner hele festivaloplevelsen for de mange gæster på Danmarks musikfestivaler. Men i næsten lige så høj grad er de utallige street food-boder med serveringer fra alle verdenshjørner, der de senere år har indtaget stort set alle landets festivaler, blevet en bidragsyder til stemningen, skriver Fødevarewatch.dk.
Det har aarhusianske Mad & Marked samlet i en forretning og er i dag en af Danmarks eneste udbydere af en konceptløsning inden for street food. Selskabet laver blandet andet events for Copenhell, Hartland og Aros.
Det hele startede i Kødbyen i 2015, hvor et af landets første madmarkeder fandt sted hver weekend gennem hele sommerhalvåret. Her blev det drevet af en gruppe unge entreprenører.
"Det var Kødbyens Madmarked og Reffen (tidligere københavnsk madmarked, red.) dengang. Men madmarkedets succes var utrolig afhængigt af vejret. Skinnede solen, var der proppet, men hvis det regnede, var der ikke et øje. Derfor endte markedet med at lukke i 2017," fortæller Jonas Kring, partner og salgsdirektør i Mad & Marked.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pulje fra regeringen: 43 mio. kr. skal sætte skub i lokal turismeudvikling
16-09-2025
-
HORESTA ansætter Jeppe Møller-Herskind som ny direktør
16-09-2025
-
Rasmus Ankersen klar som oplægsholder på HORESTA Årsdag
16-09-2025
-
Amsterdam fordobler hotelmoms i kamp mod overturisme
16-09-2025
-
Fælles hovedkontor i Horsens skal styrke dansk hotelalliance
16-09-2025
-
Sølvmedaljer til dansk kok og tjener ved EuroSkills 2025
16-09-2025
-
Grand Hyatt løfter møde- og eventoplevelser med fokus på velvære og bæredygtighed
16-09-2025