Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Chris Kempczinski er en af medarkitekterne bag McDonald’s’ strategi i de senere år, og nu skal han stå i spidsen for burgergiganten, skriver Berlingske.
Chris Kempczinski adskiller sig fra sine forgængere ved at være den første McDonald's-chef uden »ketchup i årerne«, som man siger internt om folk, der har været i selskabet længe. Han kom til burgergiganten for fire år siden og havde før da beskæftiget sig med alt fra sæbepulver hos Procter & Gamble til læskedrikke hos Pepsico og fødevarer hos Kraft Foods.
Han har som chef for McDonald's i USA spillet en vigtig rolle i de omlægninger, som blev sat i gang for at vende flere års kamp for at trække kunderne ind i McDonald's og følge med skiftende forbrugertrends. Det har ført til de største omvæltninger i mange år fra kødfri burgere på menuen over større moderniseringer af restauranterne til en markant digital omstilling, der skal gøre McDonald's til fastfoodverdenens svar på Amazon.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025