Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Chris Kempczinski er en af medarkitekterne bag McDonald’s’ strategi i de senere år, og nu skal han stå i spidsen for burgergiganten, skriver Berlingske.
Chris Kempczinski adskiller sig fra sine forgængere ved at være den første McDonald's-chef uden »ketchup i årerne«, som man siger internt om folk, der har været i selskabet længe. Han kom til burgergiganten for fire år siden og havde før da beskæftiget sig med alt fra sæbepulver hos Procter & Gamble til læskedrikke hos Pepsico og fødevarer hos Kraft Foods.
Han har som chef for McDonald's i USA spillet en vigtig rolle i de omlægninger, som blev sat i gang for at vende flere års kamp for at trække kunderne ind i McDonald's og følge med skiftende forbrugertrends. Det har ført til de største omvæltninger i mange år fra kødfri burgere på menuen over større moderniseringer af restauranterne til en markant digital omstilling, der skal gøre McDonald's til fastfoodverdenens svar på Amazon.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025