Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den danske kæde Letz Sushi, der er en del af Lars Larsen Group, skruer op for salget af sushi og japanske retter i danske supermarkeder. Selskabet er allerede inde i 500 salgssteder i dagligvarehandlen som supplement til kædens egne 21 restauranter rundt om i landet, skriver Jyllands-Posten.
Netop en udvidelse af aktiviteterne ligger inden for en strategi om at satse på at blive den mest bæredygtige sushikæde i Europa. Det skal bl.a. ske gennem et mål om senest i 2025 kun at servere dansk fisk – og især fra kystnært fiskeri - til produktionen af sushi.
”Vi har indtil videre valgt at holde fast i priserne og absorbere omkostningerne selv. Men vi håber på, at vi med en differentiering i markedet kan hente udgiften hjem gennem øget omsætning. Vi er også derfor gået ind i detailsektoren som en aktivitet for at kunne købe større ind og nedbringe omkostninger,” siger Letz Sushis direktør Anders Barsøe.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025