Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Da selskabet bag den kendte luksus-bøfkæde Mash for et år siden offentliggjorde et regnskab for 2017 med et tab på 4,3 mio. kr. på bundlinjen, gjorde ledelsen det klart, at resultatet var utilfredsstillende, og at man forventede "en klar forbedring af resultatet for 2018", skriver Børsen.
Sådan er det ikke just gået – tværtimod. Underskuddet i Copenhagen Concepts, der indeholder alle Mash-restauranterne, er i stedet blevet næsten femdoblet til et minus på 20 mio. kr. i 2018. Det viser det nyligt offentliggjort regnskab for 2018 fra bøfkoncernen.
"2018 var frem for alt kendetegnet ved en historisk varm sommer, som også satte sit præg på året, der samlet endte under det forventede," skriver direktionen bestående af stifter, direktør og hovedejer Jesper Boelskifte samt økonomidirektør Stig Bergstrøm.
Derudover er de røde tal ekstraordinært påvirket af en afskrivning på 13,3 mio. kr. i selskabets restaurant i Londons Soho-kvarter.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025