Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Regnskabsåret 2017/18 har været endnu et prøvelsens år for den ekspansionslystne sushikæde Letz Sushi. Samlet sneg underskuddet sig helt ned på minus 30 mio. kr. i den Lars Larsen-ejede kæde, der for øjeblikket har 20 forretninger, en foodtruck, en selskabsafdeling og ikke mindst en voksende detailproduktion af sushi.
"Det har været en meget vækstpræget periode, hvor vi har åbnet ni forretninger og gået ind i detail. Der er sket meget i regnskabsåret, og vi er i perioden også - som den første kæde i Europa - overgået til at være fuldt bæredygtighedscertificeret på fisk og skaldyr," siger adm. direktør Anders Barsøe til FødevareWatch.
Direktøren fortæller, at 2017/18 har været et år, hvor man samlet har investeret 20-25 mio. kr., og at man ved at øge forretningens samlede størrelse håber at kunne få bedre økonomi i de ASC- og MSC-mærkede fisk og skaldyr samt i de økologiske ris, som Lets Sushi gør brug af.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Subway åbner første restaurant i ny dansk storsatsning
18-09-2025
-
Venstre åben for udeservering på Rådhuspladsen
18-09-2025
-
Femernforbindelsen risikerer mindst et års forsinkelse
18-09-2025
-
HORESTA udvider direktion med juridisk direktør
18-09-2025
-
Marriott nærmer sig 250 mio. medlemmer i bonusprogram
18-09-2025
-
Schackenborg frasælger jord for at satse på turisme
18-09-2025
-
Trepartsaftale åbner for turismeudvikling i Sydfyn
18-09-2025
-
Museerne fortsætter rekordkurs – kulturturisme i vækst
18-09-2025
-
Bornholm lancerer chatagent for turister
18-09-2025