Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Fra i næste uge begynder kæden Burger King at sælge sin plantebaserede ’Impossible Whopper’ i 7.000 butikker i USA. Det skriver AP. Kødet skal smage og ligne Burger Kings klassiske burger, men er baseret på soja- og kartoffelprotein, kokos- og solsikkeolie, samt molekylet hæm, som indgår i røde blodceller, skriver Politiken.
Plantebaseret kød er de seneste halvandet år også vundet frem i Danmark. Politiken har tidligere anmeldt plantebaserede pølser og beskrevet det veganske hakkekøds vej ud i kølediskene.
Senest har kæderne TGI Fridays og Jensens Bøfhus, samt restauranten Soul CPH i København, introduceret kopikødsburgere på menuen. Der er tale om den såkaldte ’Beyond Meat’-bøf, som er lavet på ærte- og risprotein, rapsolie, kokosolie og mungbønner.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hoteller hitter blandt investorer i 2025
25-05-2025
-
Kadeau åbner restaurant på Balka Strand
25-05-2025
-
Imperial Hotel fremstår som nyt efter millionrenovering
25-05-2025
-
Emma fik en Michelin-stjerne 81 dage efter restaurantåbning
25-05-2025
-
Bornholm Hotels øger overskud og investerer i øens udvikling
25-05-2025
-
Strandhotel sætter rekord og investerer i fremtiden
25-05-2025
-
Forladt handelsskole i Viborg udbydes med hotelmulighed
25-05-2025