Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
At forankre ord som bæredygtighed, natur, nærvær, medmenneskelighed og gastronomi på seks forskellige hoteller i hele landet er ikke en enkel opgave. Sinatur Hotel & Konference har taget udfordringen op og vil sende alle ansatte på kursus med udgangspunkt i deres nye strategi – for gæsterne skal kunne mærke hotellernes værdier hele vejen rundt. Det skriver Kystognaturturisme.dk.
”Med den nye strategi var målet at blive endnu skarpere på vores grundlæggende værdier: natur, nærvær og gastronomi. Vi ville være endnu bedre til at synliggøre og efterleve dem,” siger Christina Nielsen, HR- og Administrationschef ved Sinatur Hotel & Konference, og tilføjer:
”I forhold til vores medarbejdere handler det blandt andet om historiefortælling. Og hvis medarbejderne skal kunne fortælle historierne om for eksempel lokale råvarer eller cirkulær økonomi, skal de også være trygge i dem og have taget ejerskab for dem.”
Med udgangspunkt i strategien vil medarbejderne komme på kursus i blandt andet storytelling, værtskab, gastronomi og cirkulær økonomi. Kursusforløbene gennemføres som en del af Danske Turismekompetencer og i samarbejde med HANSENBERG, Erhvervsakademi Lillebælt og PrimusMotor. Forløbene strækker sig over resten af 2018 og det meste af 2019.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Subway åbner første restaurant i ny dansk storsatsning
18-09-2025
-
Venstre åben for udeservering på Rådhuspladsen
18-09-2025
-
Femernforbindelsen risikerer mindst et års forsinkelse
18-09-2025
-
HORESTA udvider direktion med juridisk direktør
18-09-2025
-
Marriott nærmer sig 250 mio. medlemmer i bonusprogram
18-09-2025
-
Schackenborg frasælger jord for at satse på turisme
18-09-2025
-
Trepartsaftale åbner for turismeudvikling i Sydfyn
18-09-2025
-
Museerne fortsætter rekordkurs – kulturturisme i vækst
18-09-2025
-
Bornholm lancerer chatagent for turister
18-09-2025