Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
At forankre ord som bæredygtighed, natur, nærvær, medmenneskelighed og gastronomi på seks forskellige hoteller i hele landet er ikke en enkel opgave. Sinatur Hotel & Konference har taget udfordringen op og vil sende alle ansatte på kursus med udgangspunkt i deres nye strategi – for gæsterne skal kunne mærke hotellernes værdier hele vejen rundt. Det skriver Kystognaturturisme.dk.
”Med den nye strategi var målet at blive endnu skarpere på vores grundlæggende værdier: natur, nærvær og gastronomi. Vi ville være endnu bedre til at synliggøre og efterleve dem,” siger Christina Nielsen, HR- og Administrationschef ved Sinatur Hotel & Konference, og tilføjer:
”I forhold til vores medarbejdere handler det blandt andet om historiefortælling. Og hvis medarbejderne skal kunne fortælle historierne om for eksempel lokale råvarer eller cirkulær økonomi, skal de også være trygge i dem og have taget ejerskab for dem.”
Med udgangspunkt i strategien vil medarbejderne komme på kursus i blandt andet storytelling, værtskab, gastronomi og cirkulær økonomi. Kursusforløbene gennemføres som en del af Danske Turismekompetencer og i samarbejde med HANSENBERG, Erhvervsakademi Lillebælt og PrimusMotor. Forløbene strækker sig over resten af 2018 og det meste af 2019.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Small Danish Hotels skifter navn i ny strategisk satsning
16-12-2025
-
12 hotelbyggerier på tegnebrættet i Indre By
16-12-2025
-
International arbejdskraft er blevet afgørende i København
16-12-2025
-
Madklubben skruer ned for ekspansionsplaner og op for fokus på kvalitet
16-12-2025
-
Pokémon Festival i København kan booste sommerturismen i 2026
16-12-2025
-
Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab
16-12-2025
-
Danske medlemmer af Relais & Châteaux dropper ålen: Vil redde truet art
16-12-2025