Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Godt 20 pct. af Ikeas kunder kommer udelukkende for at spise i varehusets kantine. Det har været med til at skabe en samlet omsætning i den del af koncernen på ca. to mia. euro, svarende til omkring 15 mia. kr.
Men en større del af omsætningen bør komme fra salget af klimavenlig mad, mener Michael La Cour, adm. direktør i Ikea Food Service.
"Vi har nok Powerpoint-præsentationer, og vi behøver ikke flere big data-undersøgelser, der bekræfter, at bæredygtighed, plantebaserede alternativer til kød mv. er tendenser, der fylder mere og mere for forbrugeren, og som vi i Ikea, med vores globale rækkevidde, har et ansvar for at udbrede," siger han til FødevareWatch.
Først blev grøntsagsboller – alternativ til kødboller – sat på menuen i koncernens over 400 butikker, og i midten af august dukkede et alternativ til den klassiske hotdog op i de danske Ikea-varehuse. En måned senere står vegetaralternativet for 17 pct. af hotdog-salget i Danmark. I varehuset i Gentofte nord for København ligger andelen på 25 pct.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyborg Strand fordobler overskud og investerer massivt
08-05-2025
-
Brøndums Hotel i Skagen bliver premiumhotel
08-05-2025
-
Joe & The Juice er tilbage i plus
08-05-2025
-
Hotel Koldingfjord hædret som landets bedste venue for femte gang
08-05-2025
-
Greenpeace ændrer kampagne efter pres fra VisitDenmark
08-05-2025
-
Comwell sætter ny rekord og styrker resultatet i 2024
08-05-2025
-
Brancheprofil skal løfte Charlottehaven til næste niveau
08-05-2025
-
Portræt af en pioner: Peter Brinks forvandler hoteller og menneskeliv
08-05-2025