Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Discountkæden Lidl går i offensiven for at trække flere danske forbrugere ind i butikkerne. Også kunder, som ikke hidtil har været kædens direkte målgruppe her i landet.

Det sker med en satsning på fødevarer fra små, lokale producenter rundt om i landet. Varer, som er produceret og udviklet i et samarbejde mellem producenterne og den danske gourmetkok Wassim Hallal. Han er bl.a. kendt for sin Michelin-restaurant Frederikshøj i Aarhus.

Sammen lancerer de i fødevareserien alt fra eksempelvis frisk pighvar fra Hirtshals til surdejsbrød fra Sønderjylland og småkager fra Mols bagt efter kokkens opskrifter.

Wassim Hallal fastslår, at der i Lidl-projektet løbende vil komme nye produkter. Han er i den forbindelse også opmærksomhed på færdigretter og de lette måltider.

Stjernekok forlader Søllerød Kro efter 12 år

Køkkenchef Brian Mark Hansen stopper ved årsskiftet for at forfølge nye ambitioner. Han har endnu ikke besluttet, hvad fremtiden bringer, men ønsker at forblive i hovedstadsområdet.

Norrlyst-koncernen indtager scenen til HORESTA Årsdag 2025

Når HORESTA den 30. oktober samler branchen i Øksnehallen til HORESTA Årsdag 2025, er restauratør og stifter af Norrlyst-koncernen, Bjarke Just Nielsen, blandt oplægsholderne. Han vil fortælle om, hvordan Norrlyst på få år har skabt en solid forretning ved at gentænke måden at drive restaurant på.

Log ind