Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En russisk virksomhed, Bacon Agency, tilbyder lige nu at lave falske restaurantanmeldelser forud for VM i fodbold, som starter i næste uge. Det skriver Reuters.com.
I virksomhedens markedsføringsmateriale star der blandt andet, at man for 35.000 rubler (ca. 3.600 kr) får lovning på en plads på Tripadvisors Top 10-liste.
”Hvad kan du gøre, hvis din restaurant aldrig har haft besøg af en serber eller en svensker, som har efterladt en anmeldelse? Skriv den selv!” lyder det i materialet, som en restaurant har modtaget forud for slutrunden i næste måned.
Tripadvisor har reageret ved at tage afstand fra forretningsmodellen, og platformens undersøgende enhed har fokus på de falske anmeldelser.
Fodboldslutrunden skaber et marked for de falske anmeldelser, da virksomhederne i 11 værtsbyer kæmper for at tiltrække de mange fans.
Roman Baldanov er ejer af Bacon Agency og udtaler:
”Vi forstår, at det er ulovligt i den forstand, at Tripadvisor er imod det. Vi tester denne niche, da vi ser en stor efterspørgsel. Det er ikke fordi, at vi er slemme og har en intention om at svindle. Alle restauranterne ved at anmeldelser er bestilte, og mange anvender denne service,” siger han til Reuters.
Læs hele historien her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025