Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Sommerferie er lig med nye oplevelser og ikke mindst afslapning. Og så er det ærgerligt at få både nattesøvn og ferie ødelagt af byggestøj på hotellet eller høj musik fra gaden uden for hotellet. For nylig har ankenævnet afgjort, at en forbruger havde krav på et nedslag på 6.600 kroner i rejsens pris, fordi der var byggestøj på hotellet, skriver Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
Pakkerejse-Ankenævnet behandler jævnligt klager over støjgener på rejsen. I 2017 handlede 7,8 procent af ankenævnets sager om dette.
”Det er ærgerligt at få ferien ødelagt, fordi der er byggestøj på hotellet eller høj musik fra gaden. Derfor er det vigtigt, at rejsebureauet – hvis det er bekendt med, at der er støj på hotellet - oplyser sine kunder om det før afrejsen, så kunderne har mulighed for at blive løst fra aftalen eller booke en anden rejse,” siger souschef i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Susanne Aamann.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hotelhandler tegner sig for rekordstor andel af ejendomsmarkedet
10-05-2025
-
Milliardpotentiale i vinterturisme: Q1 skal booste København
10-05-2025
-
Tidligere hotelchef i Washington DC skal lede boutiquehotel i Ørestad
10-05-2025
-
44 kunstportaler skal gøre Odense til international kulturby
10-05-2025
-
Erfaren brancheprofil skal løfte Hotel Phønix
10-05-2025
-
Påskens placering sender overnatningstal ned
10-05-2025
-
Rekordmange amerikanere vælger København som feriemål
10-05-2025
-
Økomærke giver Vingsted adgang til offentlige kunder
10-05-2025