Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Sommerferie er lig med nye oplevelser og ikke mindst afslapning. Og så er det ærgerligt at få både nattesøvn og ferie ødelagt af byggestøj på hotellet eller høj musik fra gaden uden for hotellet. For nylig har ankenævnet afgjort, at en forbruger havde krav på et nedslag på 6.600 kroner i rejsens pris, fordi der var byggestøj på hotellet, skriver Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
Pakkerejse-Ankenævnet behandler jævnligt klager over støjgener på rejsen. I 2017 handlede 7,8 procent af ankenævnets sager om dette.
”Det er ærgerligt at få ferien ødelagt, fordi der er byggestøj på hotellet eller høj musik fra gaden. Derfor er det vigtigt, at rejsebureauet – hvis det er bekendt med, at der er støj på hotellet - oplyser sine kunder om det før afrejsen, så kunderne har mulighed for at blive løst fra aftalen eller booke en anden rejse,” siger souschef i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Susanne Aamann.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge hotel- og restauranttalenter hædret på HORESTA Årsdag 2025
31-10-2025
-
Fremtiden i fokus på rekordstor årsdag hos HORESTA
31-10-2025
-
Rasmus Munk fra Alchemist vinder The Best Chef Awards for andet år i træk
31-10-2025
-
Regeringen vil investere i turisme og stramme grebet om Airbnb
31-10-2025
-
Nu åbner Rox Resort i Køge
31-10-2025
-
Danhostel finder ny direktør med kædeerfaring
31-10-2025
-
Fire arkitektteams i kapløb om nyt verdensarvscenter i Roskilde
31-10-2025
-
Støj fra restaurantgæster skaber splid i Indre By
31-10-2025