Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Anders Barsøe, adm. direktør i sushikæden Letz Sushi, satser på, at kædens etårige detailben, der leverer frisk sushi til supermarkeder, skal fordoble omsætningen og antal butikker, så de når ud i 1000 supermarkeder i løbet af 2019, skriver Børsen.
"Hele tendensen, samfundsudviklingen og den grønne omstilling peger i den retning. Folk bliver mere bevidste om, hvad de putter i munden, og hvad der er godt for klimaet, og alene derigennem forventer vi at øge vores markedsandele," siger Anders Barsøe.
Han så et hul i markedet til et "ordentligt alternativ" til den sushi, man kunne finde i kølediskene i supermarkederne. Derfor begyndte kæden at levere sushi med certificeret bæredygtig fisk og økologiske ris som en del af en større tocifret millioninvestering i en forøgelse af kædens lager og produktion, der bl.a. skulle vende kædens røde bundlinje.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025