Vi er blevet gjort opmærksom på, at der i øjeblikket florerer svindelmails, som umiddelbart ligner troværdige beskeder fra bl.a. booking.com.
Eksempelvis fremgår det, at hotellets extranet, altså den interne administrative del af bookingplatformen, er blevet midlertidigt lukket pga. mistænkelig aktivitet på hotellets konto og kræver handling før kontoen kan åbnes igen.
I et andet eksempel ligner det, at hotellet mangler at svare på en meget negativ anmeldelse. Denne mail kræver også handling fra modtageren.
Ofte kan man gennemskue denne slags svindelforsøg på mailadressens url, men det lader ikke til at være tilfældet her. Ligeledes er beskederne skrevet ganske overbevisende, og indeholder ikke de typiske stavefejl, man før har kunnet afsløre svindelforsøg på.
Vær derfor ekstra opmærksom på din indbakke og tryk ikke på links, hvis du er usikker på oprigtigheden af indholdet.
”Vi opfordrer til, at vores medlemmer er meget påpasselige i forhold til at reagere på mails, der virker mistænkelige. Hvis man er i tvivl kan man altid ringe til afsenderens hovedkontor og spørge ind til mailen. Samtidig anbefaler vi, at man har udarbejdet og kommunikeret sin politik op området til alle medarbejdere, så man ikke ved et uheld sender forretningskritiske oplysninger i hænderne op de forkerte,” siger HORESTAs viceadm. direktør, Jeppe Møller-Herskind.
Her kan du se eksempler på nogle af de svindelmails, der i øjeblikket bliver sendt ud.



SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyborg Strand fordobler overskud og investerer massivt
08-05-2025
-
Brøndums Hotel i Skagen bliver premiumhotel
08-05-2025
-
Joe & The Juice er tilbage i plus
08-05-2025
-
Hotel Koldingfjord hædret som landets bedste venue for femte gang
08-05-2025
-
Greenpeace ændrer kampagne efter pres fra VisitDenmark
08-05-2025
-
Comwell sætter ny rekord og styrker resultatet i 2024
08-05-2025
-
Brancheprofil skal løfte Charlottehaven til næste niveau
08-05-2025
-
Portræt af en pioner: Peter Brinks forvandler hoteller og menneskeliv
08-05-2025