167 af danske hoteller er mærket med Green Key og markerer dermed, at de arbejder målrettet på at bidrage til grøn bæredygtighed.
Nu får Green Key et søstermærke, der er målrettet alle landets turistattraktioner som for eksempel forlystelser, museer og zoologiske anlæg. Mærket hedder Green Attraction, og det bliver lanceret ved et event den 29. august på Experimentarium nord for København.
”Mærket skal gøre det lettere for forbrugerne at vælge de bæredygtige attraktioner. Samtidig ved vi af erfaring, at de grønne mærkningsordninger er gode redskaber for virksomhederne til hele tiden at sætte sig nye, grønne mål”, siger Mikal Holt Jensen, der er miljøchef i HORESTA og derigennem sekretariatschef for både Green Key, Green Restaurant, Green Tourism Organization og nu også Green Attraction.
Bag arbejdet og lanceringen med Green Attraction står Organisationen Danske Museer (ODM), Videnspædagogiske Aktivitetscentre (VPAC), Danish Association of Zoos and Aquaria (DAZA), Foreningen af Forlystelsesparker i Danmark (FFD) og HORESTA med støtte fra Erhvervsfremmebestyrelsen.
Ved lanceringen vil der både være inspirerende indlæg og taler, overrækkelse af Green Attraction til de første attraktioner i Danmark - og naturligvis bobler.
Det er gratis at deltage og send gerne invitationen videre til andre kollegaer.
https://www.greenattraction.dk/om-green-attraction/
HVOR
Experimentariums klimaafsnit
Tuborg Havnevej 7
2900 Hellerup.
HVORNÅR
Mandag den 29. august 2022
Kl. 14.00 - 16.00
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Old Irish Pub runder 400 millioner og slår rekord for omsætningen
25-04-2024
-
Nordjyde overtager tre Sunset Boulevard restauranter
25-04-2024
-
Lalandia lander rekord-overskud
25-04-2024
-
Sønderjysk luksushotel headhunter kendt restaurant-trio
25-04-2024
-
Nu sætter Kolding Kommune populær og meget centralt placeret vandrehjem til salg
25-04-2024
-
Kæmpe familie-restaurant slår dørene op i Helsingør
25-04-2024
-
Aro er klar til næste Michelin-stjerne
25-04-2024