167 af danske hoteller er mærket med Green Key og markerer dermed, at de arbejder målrettet på at bidrage til grøn bæredygtighed.
Nu får Green Key et søstermærke, der er målrettet alle landets turistattraktioner som for eksempel forlystelser, museer og zoologiske anlæg. Mærket hedder Green Attraction, og det bliver lanceret ved et event den 29. august på Experimentarium nord for København.

”Mærket skal gøre det lettere for forbrugerne at vælge de bæredygtige attraktioner. Samtidig ved vi af erfaring, at de grønne mærkningsordninger er gode redskaber for virksomhederne til hele tiden at sætte sig nye, grønne mål”, siger Mikal Holt Jensen, der er miljøchef i HORESTA og derigennem sekretariatschef for både Green Key, Green Restaurant, Green Tourism Organization og nu også Green Attraction.

Bag arbejdet og lanceringen med Green Attraction står Organisationen Danske Museer (ODM), Videnspædagogiske Aktivitetscentre (VPAC), Danish Association of Zoos and Aquaria (DAZA), Foreningen af Forlystelsesparker i Danmark (FFD) og HORESTA med støtte fra Erhvervsfremmebestyrelsen.

Ved lanceringen vil der både være inspirerende indlæg og taler, overrækkelse af Green Attraction til de første attraktioner i Danmark - og naturligvis bobler. 

Det er gratis at deltage og send gerne invitationen videre til andre kollegaer.

Du kan tilmelde dig her

https://www.greenattraction.dk/om-green-attraction/

HVOR

Experimentariums klimaafsnit
Tuborg Havnevej 7
2900 Hellerup.

HVORNÅR

Mandag den 29. august 2022
Kl. 14.00 - 16.00

 

Hotel er stadig til salg

Hotelejer Hanne Nielsen har nu i et år haft 885 kvadratmeter hotel til salg. Forretningen er sund, men alligevel kniber det med interessen for at købe

Log ind