Den engelske kaffekæde Costa Coffee har lavet et mål om at genanvende 500 millioner to-go kopper inden 2020. De oplyser, at der lige nu bliver brugt over 7 millioner to-go-kopper hver dag i Storbritannien, og at der samlet set ikke bliver genanvendt mere en 1 pct. af disse kopper.
Costa Coffee har derfor udviklet en genanvendelig to-go-kaffekop, ved navn Clever Cup, der har en kontaktløs betalingsfunktion. Den kan sættes op til en betalingsapp, som forbrugerne løbende kan tanke op. Costa Coffee gør det således hurtigt og nemt for kunderne at fylde koppen op, når de er på farten, og gæsten kan samtidigt nemt springe køen over, fordi betalingen foregår ved kaffemaskinen.
(artiklen fortsætter under billedet)
Kæden har sågar valgt at udvide konceptet, så kunderne ikke kun kan bruge Clever Cup i en Costa Coffee-kæde, men også i hvilken som helst anden kaffebar, der har et kontaktløst betalingssystem.
Muligheder/perspektivering:
Hvordan kan I gøre gæsteoplevelsen nemmere for jeres kunder, samtidigt med at løsningen er både bæredygtig og en god forretning?
Læs mere:
https://www.costa.co.uk/responsibility/our-cups/
Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyborg Strand fordobler overskud og investerer massivt
08-05-2025
-
Brøndums Hotel i Skagen bliver premiumhotel
08-05-2025
-
Joe & The Juice er tilbage i plus
08-05-2025
-
Hotel Koldingfjord hædret som landets bedste venue for femte gang
08-05-2025
-
Greenpeace ændrer kampagne efter pres fra VisitDenmark
08-05-2025
-
Comwell sætter ny rekord og styrker resultatet i 2024
08-05-2025
-
Brancheprofil skal løfte Charlottehaven til næste niveau
08-05-2025
-
Portræt af en pioner: Peter Brinks forvandler hoteller og menneskeliv
08-05-2025