Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Kyststrækningen langs Storebælt rummer mange oversete strande og naturoplevelser, som nu skal frem i lyset.
Destination Sjælland har med projektet 'Sjællands Vestkyst' sat gang i en ambitiøs indsats for at udvikle området som et nyt turistmål. Projektet løber til 2027 og er støttet med 3,2 mio. kr. Målet er at udvælge seks-otte centrale strande, som skal fungere som gateways til kysten, med fælles fortælling og skiltning.
Ifølge direktør Morten Jensen skal satsningen også løftes gennem vandsportsevents – blandt andet High Diving i Korsør og en SUP-ekspedition med verdensmester Casper Steinfath.
Et markant benspænd er dog manglen på udlejede sommerhuse. Af områdets 10.000 huse lejes kun 300-500 ud, og her arbejdes der målrettet på at motivere flere ejere.
Samtidig styrkes markedsføringen af området som camping- og autocamperdestination.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Subway åbner første restaurant i ny dansk storsatsning
18-09-2025
-
Venstre åben for udeservering på Rådhuspladsen
18-09-2025
-
Femernforbindelsen risikerer mindst et års forsinkelse
18-09-2025
-
HORESTA udvider direktion med juridisk direktør
18-09-2025
-
Marriott nærmer sig 250 mio. medlemmer i bonusprogram
18-09-2025
-
Schackenborg frasælger jord for at satse på turisme
18-09-2025
-
Trepartsaftale åbner for turismeudvikling i Sydfyn
18-09-2025
-
Museerne fortsætter rekordkurs – kulturturisme i vækst
18-09-2025
-
Bornholm lancerer chatagent for turister
18-09-2025