Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Hvordan får man flere turister til København i årets koldeste måneder?
Det spørgsmål var i centrum, da Wonderful Copenhagen i sidste uge samlede aktører fra hovedstadens turismeerhverv til en dag med idéudvikling og oplæg.
Målet var at styrke helårsturismen og udvikle konkrete løsninger, der kan gøre vinteren mere attraktiv for både gæster og lokale.
En ny kampagnefilm med titlen The art of hugging blev præsenteret, og aktørerne blev opfordret til at støtte lanceringen. Sociolog Eva Steensig bidrog med indsigter i gæsternes behov i vinterhalvåret, og Designmuseum Danmark delte erfaringer fra fællesspisningskonceptet Dine & Design.
Ifølge Wonderful Copenhagen er helårsturisme et fælles projekt, og initiativet bakkes op politisk: Københavns Kommune har afsat 10,5 mio. kr. til projektet Vinter i København, der skal koordinere indsatsen gennem et nyt sekretariat med fokus på samarbejde mellem byens erhvervs- og kulturliv.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025