Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Hvordan får man flere turister til København i årets koldeste måneder?
Det spørgsmål var i centrum, da Wonderful Copenhagen i sidste uge samlede aktører fra hovedstadens turismeerhverv til en dag med idéudvikling og oplæg.
Målet var at styrke helårsturismen og udvikle konkrete løsninger, der kan gøre vinteren mere attraktiv for både gæster og lokale.
En ny kampagnefilm med titlen The art of hugging blev præsenteret, og aktørerne blev opfordret til at støtte lanceringen. Sociolog Eva Steensig bidrog med indsigter i gæsternes behov i vinterhalvåret, og Designmuseum Danmark delte erfaringer fra fællesspisningskonceptet Dine & Design.
Ifølge Wonderful Copenhagen er helårsturisme et fælles projekt, og initiativet bakkes op politisk: Københavns Kommune har afsat 10,5 mio. kr. til projektet Vinter i København, der skal koordinere indsatsen gennem et nyt sekretariat med fokus på samarbejde mellem byens erhvervs- og kulturliv.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Faldende forbrugertillid trods stærk økonomi
23-09-2025
-
Tivoli udvider Halloween med ekstra åbningsuge
23-09-2025
-
Ejere overvejer at sælge Jensens Bøfhus efter flere år med tab
23-09-2025
-
HORESTA: International arbejdskraft sikrer ny beskæftigelsesrekord
23-09-2025
-
Droneaktivitet lammede flytrafik i Københavns Lufthavn
23-09-2025
-
Københavns værtskab for VM i gadeløb 2026 vil booste turismen
23-09-2025
-
Forbrugerombudsmanden retter kritik af grøn hotelmarkedsføring
23-09-2025
-
Turismeaktører var samlet om vinterturisme i København
23-09-2025
-
Nyt storhotel i Næstved sendt i offentlig høring
23-09-2025