Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den danske madspildsvirksomhed Too Good To Go tager nu hul på det asiatiske marked med en lancering i Japan.
Ifølge adm. direktør Mette Lykke er landet valgt, fordi det både har stærke kulturelle værdier for madrespekt og ambitiøse mål om at reducere madspild markant frem mod 2030.
Japan smider årligt over 22 mio. tons mad ud – heraf knap 5 mio. tons spiselige fødevarer – hvilket gør markedet både udfordrende og oplagt for en aktør som Too Good To Go.
Hiroto Ooka er ansat som landechef med ansvar for opbygningen af det japanske marked. Samtidig søger virksomheden ifølge Insidebusiness en investor, der kan købe en større minoritetspost i selskabet til en værdi af ca. 2,2 mia. kr.
På trods af tidligere store underskud har Too Good To Go i 2024 leveret sit første driftsoverskud på 13,4 mio. kr. og en omsætning på 1,4 mia. kr. Selskabet er nu til stede i 19 lande og har ambitioner om yderligere ekspansion.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny politisk kurs i København kan ændre turismens retning
20-11-2025
-
Park Lane Copenhagen bliver Danmarks ottende femstjernede hotel
20-11-2025
-
Byggeri af ny Hotel- og Restaurantskole sættes i bero
20-11-2025
-
Europa runder 300 nye hoteller i 2025
20-11-2025
-
HORESTA løfter sløret for Hotel Insights 2025-program
20-11-2025
-
Ingen OL i sigte under ny kultur- og fritidsborgmester i København
20-11-2025
-
Gratis inspirationsdag for elever på Nyborg Strand
20-11-2025
-
Udendørsservering forbydes i det centrale Firenze
20-11-2025
-
Ny ejer vil tiltrække erhvervsgæster til Hotel Fjordgaarden
20-11-2025