Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den danske madspildsvirksomhed Too Good To Go tager nu hul på det asiatiske marked med en lancering i Japan.
Ifølge adm. direktør Mette Lykke er landet valgt, fordi det både har stærke kulturelle værdier for madrespekt og ambitiøse mål om at reducere madspild markant frem mod 2030.
Japan smider årligt over 22 mio. tons mad ud – heraf knap 5 mio. tons spiselige fødevarer – hvilket gør markedet både udfordrende og oplagt for en aktør som Too Good To Go.
Hiroto Ooka er ansat som landechef med ansvar for opbygningen af det japanske marked. Samtidig søger virksomheden ifølge Insidebusiness en investor, der kan købe en større minoritetspost i selskabet til en værdi af ca. 2,2 mia. kr.
På trods af tidligere store underskud har Too Good To Go i 2024 leveret sit første driftsoverskud på 13,4 mio. kr. og en omsætning på 1,4 mia. kr. Selskabet er nu til stede i 19 lande og har ambitioner om yderligere ekspansion.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hotel Dagmar udvider med nye værelser i Ribe
28-10-2025
-
Nimb Hotel anerkendes med flere priser
28-10-2025
-
Nyt lejlighedshotel skyder op nær Amager Strand
28-10-2025
-
Minister: Regler for korttidsudlejning skal håndhæves bedre
28-10-2025
-
Mikkeller-restaurant i lufthavnen fik sur smiley og bøde
28-10-2025
-
Historisk hotel ved Vesterhavet opnår Greenkey-certificering
28-10-2025
-
Stor interesse for ny afdeling af Statens Museum for Kunst i Thy
28-10-2025
-
Starbucks-ansatte truer med strejke
28-10-2025