Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den danske madspildsvirksomhed Too Good To Go tager nu hul på det asiatiske marked med en lancering i Japan.
Ifølge adm. direktør Mette Lykke er landet valgt, fordi det både har stærke kulturelle værdier for madrespekt og ambitiøse mål om at reducere madspild markant frem mod 2030.
Japan smider årligt over 22 mio. tons mad ud – heraf knap 5 mio. tons spiselige fødevarer – hvilket gør markedet både udfordrende og oplagt for en aktør som Too Good To Go.
Hiroto Ooka er ansat som landechef med ansvar for opbygningen af det japanske marked. Samtidig søger virksomheden ifølge Insidebusiness en investor, der kan købe en større minoritetspost i selskabet til en værdi af ca. 2,2 mia. kr.
På trods af tidligere store underskud har Too Good To Go i 2024 leveret sit første driftsoverskud på 13,4 mio. kr. og en omsætning på 1,4 mia. kr. Selskabet er nu til stede i 19 lande og har ambitioner om yderligere ekspansion.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA: Endelig politisk fokus på korttidsudlejning
07-10-2025
-
Morten Dahlin vil målrette de sidste turismemillioner
07-10-2025
-
Ny investering ved Femern-forbindelsen skal tiltrække flere tyske og polske turister
07-10-2025
-
Nyt ejerskab giver Midtjyllands Lufthavn luft under vingerne
07-10-2025
-
EU-klage truer Aarhus Airport med millionkrav
07-10-2025
-
Ny direktør i spidsen for Scandic Sluseholmen
07-10-2025
-
Aarhus skrotter spektakulær turistattraktion til op mod 350 mio. kr. – men private kan løfte opgaven
07-10-2025
-
Airbnb vokser markant – HORESTA kræver strammere regler
07-10-2025
-
HORESTA kræver samkøring af data for at forebygge ulovlig udlejning
07-10-2025
-
Langeland i storstilet vokseværd med sommerhuse
07-10-2025