Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I anledning af 20-årsjubilæet for Halloween i Tivoli vælger forlystelseshaven at tilføje en ekstra uge til sæsonen, som i år løber fra 3. oktober til og med 2. november.
Udvidelsen sker på baggrund af mange års stigende besøgstal og omsætning, hvor efterårsbegivenheden nu er blevet en fast tradition for både danske og udenlandske gæster.
Sidste år trak Halloween over en halv million besøgende, og Tivoli forventer, at endnu flere vil finde vej til den stemningsfulde have i år. Adm. direktør i Tivoli, Susanne Mørch Koch, peger på, at kombinationen af (u)hygge, farverige dekorationer og særlige events gør Halloween til en populær oplevelse.
Også turismeorganisationen Wonderful Copenhagen fremhæver Halloween som et vigtigt bidrag til at gøre hovedstaden attraktiv i efterårs- og vintersæsonen, hvor turistovernatninger i oktober 2024 rundede 1 mio.
Foruden klassiske forlystelser og halloween-dekorationer byder Tivoli i år på musicals, monsteroptog og en Michelin-belønnet mexicansk restaurant, der midlertidigt flytter ind i Det Japanske Tårn.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Faldende forbrugertillid trods stærk økonomi
23-09-2025
-
Tivoli udvider Halloween med ekstra åbningsuge
23-09-2025
-
Ejere overvejer at sælge Jensens Bøfhus efter flere år med tab
23-09-2025
-
HORESTA: International arbejdskraft sikrer ny beskæftigelsesrekord
23-09-2025
-
Droneaktivitet lammede flytrafik i Københavns Lufthavn
23-09-2025
-
Københavns værtskab for VM i gadeløb 2026 vil booste turismen
23-09-2025
-
Forbrugerombudsmanden retter kritik af grøn hotelmarkedsføring
23-09-2025
-
Turismeaktører var samlet om vinterturisme i København
23-09-2025
-
Nyt storhotel i Næstved sendt i offentlig høring
23-09-2025