Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I anledning af 20-årsjubilæet for Halloween i Tivoli vælger forlystelseshaven at tilføje en ekstra uge til sæsonen, som i år løber fra 3. oktober til og med 2. november.
Udvidelsen sker på baggrund af mange års stigende besøgstal og omsætning, hvor efterårsbegivenheden nu er blevet en fast tradition for både danske og udenlandske gæster.
Sidste år trak Halloween over en halv million besøgende, og Tivoli forventer, at endnu flere vil finde vej til den stemningsfulde have i år. Adm. direktør i Tivoli, Susanne Mørch Koch, peger på, at kombinationen af (u)hygge, farverige dekorationer og særlige events gør Halloween til en populær oplevelse.
Også turismeorganisationen Wonderful Copenhagen fremhæver Halloween som et vigtigt bidrag til at gøre hovedstaden attraktiv i efterårs- og vintersæsonen, hvor turistovernatninger i oktober 2024 rundede 1 mio.
Foruden klassiske forlystelser og halloween-dekorationer byder Tivoli i år på musicals, monsteroptog og en Michelin-belønnet mexicansk restaurant, der midlertidigt flytter ind i Det Japanske Tårn.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hotellerne redder turismesommeren med lille fremgang
12-10-2025
-
Ny luksusrestaurant åbner få meter fra kendt gourmetsted
12-10-2025
-
Airbnb vil have registreringspligt for korttidsudlejning
12-10-2025
-
Hotel Fjordgaarden får ny ejer efter næsten 20 år
12-10-2025
-
Dining Week fejrer 15 år med udsolgte restauranter
12-10-2025
-
McDonald’s-profil i Randers går på pension efter 33 år
12-10-2025
-
Regeringen vil forenkle regler for alkoholbevillinger
12-10-2025
-
Esbjerg Park lukker efter økonomiske udfordringer
12-10-2025
-
Feriebyplaner ved Ringkøbing Fjord sat i bero
12-10-2025